De meeste vrienden en bekenden weten wel waar ik mijn brood
mee verdien; ik heb een eenmanszaak, een administratiekantoor. Wat begonnen is met
enkele uren de boekhouding van ons eigen bedrijf ‘De Kwaadsteniet Consultancy’
bijhouden, is in de loop van 14 jaar uitgegroeid tot een dagtaak van
ongeveer 6 uur per dag. Een 15-tal ondernemingen en ongeveer 150 particulieren
heb ik inmiddels in mijn klantenbestand.

Voordat jullie denken dat het elke dag luxe broodjes zijn, moet
ik eerlijk zeggen, dat lang niet alle uren facturabel zijn. Een
flink aantal uren gaat zitten in de bestuursfuncties, meestal het penningmeesterschap,
die ik bekleed in verschillende verenigingen en stichtingen. Na eveneens 14
bestuursjaren in de Stichting Kerk en Recreatie Friesland (S.K.R.F.) is er
helaas een einde gekomen aan het evangelisatiewerk op camping de ‘De Wite Burch’
in Bakhuizen. Als penningmeester heb ik de taak nog om de jaarcijfers af te
ronden voordat woensdag de kascontrole plaatsvindt.

Voordat alles afgerond is, ben ik alweer benaderd voor iets
nieuws: Of ik penningmeester wil worden
van de Stichting Vuurwerk. Stichting
Vuurwerk verzorgt om de week op zaterdag een kinderochtend voor kinderen van de
basisschoolleeftijd. Tijdens deze ochtenden wordt er een verhaal uit de Bijbel
verteld en mogen de kinderen deelnemen aan allerlei activiteiten. De grootste ‘klantenkring’
zijn kinderen van het AZC. Weer een mooie evangelisatieactiviteit waar ik de financiƫle
administratie van mag gaan doen. Voordat de overdracht plaatsvindt, word ik nog
wel even gewaarschuwd: “Het is wel een schoenendoosadministratie hoor!”.

Vorige week heb ik wat tijd genomen om deze “schoenendoosadministratie”
wat te ordenen. Nou ja schoenendoos… het is meer een ‘broodtrommeladministratie’.
Benjamin heeft het toch een tijdje zonder broodtrommel moeten doen, maar mag nu
zijn broodje weer gewoon in zijn vertrouwde bakje mee naar school nemen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten