maandag 23 mei 2011

Bel-me-niet

Ring…ring…ring... (de zakentelefoon) “Goede middag, met Margreet de Kwaadsteniet.” “Goede middag mevrouw Margreet, met meneer Huppuldepup van Pretium Telecom. Mag ik van u de eindverantwoordelijke die gaat over de inkopen van uw kantoor?” “Daar spreek u mee. ” “O, mooi dat ik u dan tref mevrouw Margreet. Ik zie dat u op het ogenblik geen gebruik maakt van Pretium. Is het u bekend dat u mogelijk te veel betaalt aan telefoniekosten, mevrouw Margreet?”  

“Voor dat u verder gaat meneer, bent u afhankelijk van het bel-me-niet register?” ‘Jawel, daar zijn we inderdaad van afhankelijk, maar u staat in ons klantenbestand als voormalig klant van Pretium Telecom, daarom mogen wij u gewoon bellen”  “Dit antwoord kreeg ik twee weken geleden inderdaad ook van uw collega. Maar hij zou een aantekening maken, dat we niet meer gebeld wilden worden door Pretium Telecom” “Nou ik zie geen aantekening hiervan hoor mevrouw Margreet, maar u weet dat u bij Pretium Telecom minder betaalt dan bij uw huidige provider, mag ik vragen waarom u meer wilt betalen dan nodig is?”  “Ik wil gewoon niet meer gebeld worden door Pretium Telecom, maar ik begrijp dat dit niet mogelijk is.” “Natuurlijk is dit mogelijk, mevrouw Margreet,  ik maak een aantekening dat u niet meer gebeld wilt worden, dan wens ik u nog een fijne middag en verbind u nu door naar het bel-me-niet register.”
“Het bel-me-niet register, dat heeft toch geen zin, ik ben klant van u geweest, dus u hoeft geen rekening te houden met het bel-me-niet register, bovendien sta ik al geregistreerd”. “Dat klopt mevrouw Margreet, maar ik moet u toch wijzen op  het bel-me-niet register, goede middag… … U wordt doorverbonden…” Ietwat gefrustreerd hang ik op. Nu maar hopen dat die aantekening werkelijk gemaakt is en ik dit soort telefoontjes niet meer hoef te beantwoorden.

1 opmerking:

  1. Ik zag vanmiddag op de t.v. dat e.on een flinke boete gekregen had omdat ze toch belden terwijl de mensen bij het bel-me-niet register ingeschreven stonden. Dus: Klagen.
    Maar mevrouw U bent toch klant van ons geweest dus mogen wij Haha.

    BeantwoordenVerwijderen